پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261786
بايد با حماسه سازي اقتصادي، اقتصاد کشور را به نقطه ثبات و اقتدار رساند
تاریخ انتشار : 1402/02/29 17:16:14
نمایش : 337
امام‌جمعه فارسان گفت: بايد با حماسه سازي اقتصادي، اقتصاد کشور را به نقطه ثبات و اقتدار رساند؛ يعني به تعبير بعض نويسندگان احتياج به بيت‌المقدس اقتصادي داريم. همان عمليات بيت‌المقدس که به فتح خرمشهر انجاميد، يک بيت‌المقدس اقتصادي هم بايد انجام داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين امام جامعه را در امور مربوطه کمک و همراهي مي‌کنند و در سختي‌ها ياور او هستند. طلحه و زبير به اميرالمؤمنين عليه‌السلام پيشنهاد کردند که ما با تو بيعت مى‏کنيم با اين شرط که در امر خلافت با تو شريک باشيم حضرت در جواب در حکمت ۱۹۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: نه ليکن شما شريک در نيرو بخشيدن و يارى خواستن باشيد و در مواقع ناتوانى و گرفتارى دو ياور باشيد.
 
 
وي افزود: بحث تاريخي است که بعد از قتل عثمان اين‌ها به اسم کمک مي‌خواستند امام باشند که حضرت پاسخ آنان را داده که دو تا شمشير در يک غلاف جا نمي‌گيرد اگر قصد خير داريد، کمک‌کار من باشيد؛ که اگر من در پيشبرد اهداف اسلامي موفق باشم شما هم سربلند خواهيد بود. اگر هم سستي شد ياور من باشيد تا به نتيجه برسد؛ و اين بيان تا امروز هم در ياري‌رساندن به امام جامعه زنده است؛ و وظيفه‌اي است که اگر درست انجام نشود امام جامعه معصوم هم باشد تنها مي‌ماند و خانه‌نشين خواهد شد.
 
 
 
وي بيان داشت: امروز تلاش دشمن اين است که اين باور را به مردم القاء کند و مردم تکرار کنند در دل و باور که نظام کارآمدي لازم را ندارد و نمي‌تواند اهدافي را که ترسيم کرده است عملياتي کند ولي ديگر به اين مطلب اشاره نمي‌کند که بيش از چهل سال است که نظام را با انواع دسيسه‌ها مواجه کرده‌اند که نتواند قدم از قدم بردارد و به فضل الهي و به کوري چشم آنان هرروز پيشرفتي بيشتر و بالاتر از روز قبل داشته‌ايم.
 
 
وي اظهار داشت: آمريکا و اذناب پليدش بدانند اين آرزو که مردم ايران دست از اهداف بلندش و آرمان‌هاي الهي‌اش بردارد و استقلال و عزتش را کنار بگذارد به گور خواهند برد. در اين مسئله هم بايد دقت کنيم که چرا بيگانگان نمي‌پسندند جمعيت ما زياد باشد؟ آيا واقعاً از روي دلسوزي است؟ اگر اين‌طور است چرا براي خودشان اين دلسوزي را ندارند. به زنان خودشان توصيه مي‌کنند تا ۴۵ سالگي لااقل باردار شوند؛ و براي بانوان سي‌ساله به بعد ما جنگ رواني راه مي‌اندازند و انواع خطرات را براي باردارشدن آن‌ها ترسيم مي‌کنند؟
 
وي گفت: کشوري که از سرمايه جمعيت جوان و پرنشاط برخوردار است، از سرعت پيشرفت و رسيدن به آرمان‌ها برخوردار است؛ بنابراين همان‌طور که فرمودند، پرداختن به مقوله ازدواج و جمعيت و خانواده و فرزند آوري امروز يکي از واجبات است و هرکس بايد هر طور مي‌تواند لبيک بگويد. از کشور پير کاري ساخته نيست و اگر فصل باروري هم بگذرد ضرر حتمي است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر اشاره داشت و بيان داشت: سوم خرداد و عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر در سال ۶۱٫ چهارم خرداد روز مقاومت و پايداري، روز دزفول؛ و عقب‌نشيني رژيم اشغالگر از جنوب لبنان و پنجم خرداد پيروزي لبنان بر صهيونيست‌ها در سال ۱۳۷۹٫ همگي در يک موضوع مشترک هستند و آن داشتن روحيه مقاومت است که از آيات و روايات به دست مي‌آيد که اهل ايمان چنين روحيه‌اي دارند.
 
وي تصريح کرد: اوج ايستادگي و قدرت مقاومت را در خرمشهر همه ديديد يا شنيده‌ايد. عظمت و بزرگي عمليات بيت‌المقدس و آزادسازى خرمشهر و همچنين، راز مانايي چنين واقعه‌اي، در حماسى بودن آن است. حماسه‌آفريني يعنى اقدام شجاعانه و دلاورانه. هر عرصه‌اي که توان تبديل‌شدن به عرصه جهاد و مبارزه با دشمن را داشته باشد، آنجا آمادگي حماسه‌آفريني را دارد. لذا در هر موضوعي که دشمن با ما دشمني و حمله مي‌کند چه جنگ سخت، چه جنگ نرم و چه جنگ اقتصادى، آنجا فضائي براى حماسه‌آفريني حماسه‌آفرينان در آن عرصه است.
 
وي اظهار داشت: حضرت آقا دربياني فرمودند: «خرمشهرها در پيش است؛ نه در ميدان جنگ نظامى، در ميدانى که از جنگ نظامى سخت‌تر است». خب امروز نگاه کنيم ببينيم کدام جنگ است که از جنگ نظامي سخت‌تر است! به نظرم امروز که در جنگ اقتصادي به سر مي‌بريم و دشمن هم همه توان خودش را براي زمين زدن ما بسيج کرده يکي از آن روزها و جاي حماسه اقتصادى است.
 
وي اظهار داشت: بايد با حماسه سازي اقتصادي، اقتصاد کشور را به نقطه ثبات و اقتدار رساند؛ يعني به تعبير بعض نويسندگان احتياج به بيت‌المقدس اقتصادي داريم. همان عمليات بيت‌المقدس که به فتح خرمشهر انجاميد، يک بيت‌المقدس اقتصادي هم بايد انجام داد.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html